Personlig assistans
Välkommen till HIL.
Helsingborg Independent Living,
som är ett brukarkooperativ.
Vi har drivit assistans i 30 år.
HIL startades av personer
med funktionsnedsättningar.
HIL har inget ekonomiskt vinstintresse.
HIL Assistans AB har
tillstånd från IVO (Inspektionen för vård och omsorg)
att bedriva assistans.
Att välja HIL
som din assistansanordnare
innebär att du har
ett stort inflytande över
utformningen av din assistans.
Hos HIL får du
valfrihet att välja personliga assistenter.
Du får juridisk hjälp
i assistansfrågor.
Du får råd och stöd
i andra viktiga frågor.
Vi tillhandahåller utbildning
till dig som arbetsledare
och dina assistenter.
Vi sköter det
administrativa arbetet
åt dig och dina assistenter.
HIL har en jourtelefon
tillgänglig hela dygnet.