Integritetspolicy
1. Inledning
Denna integritetspolicy förklarar hur vi hanterar och skyddar personuppgifter enligt EU:s allmänna dataskyddsförordning (GDPR).
2. Insamlade personuppgifter
Vi samlar endast in personuppgifter som är nödvändiga för att utföra våra tjänster och för att uppfylla våra lagliga förpliktelser. Det kan inkludera följande typer av personuppgifter:
- Namn
- Kontaktinformation (t.ex. e-postadress, telefonnummer)
- Demografisk information (t.ex. ålder, kön)
- Annan information som är relevant för vår verksamhet
3. Syfte med insamling av personuppgifter
Personuppgifter samlas in för att:
- Tillhandahålla och anpassa våra tjänster enligt kundens behov
- Kommunicera med kunder angående deras förfrågningar och beställningar
- Skicka relevant marknadsföringsinformation baserat på kundens preferenser
- Förbättra vår webbplats och våra tjänster genom att analysera användarstatistik och beteende
- Uppfylla lagliga skyldigheter
4. Dataskydd och säkerhet
Vi vidtar lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda personuppgifter mot obehörig åtkomst, missbruk, förlust eller ändring. Vi bevarar personuppgifterna endast så länge det är nödvändigt för att uppfylla de ändamål som de samlades in för eller enligt gällande lagstiftning.
5. Rättigheter för registrerade personer
Enligt GDPR har registrerade personer vissa rättigheter gällande deras personuppgifter. Dessa inkluderar rätten att:
- Få tillgång till sina personuppgifter
- Kräva rättelse av felaktiga eller ofullständiga uppgifter
- Begära radering av sina personuppgifter under vissa omständigheter
- Begränsa behandlingen av sina personuppgifter
- Invända mot behandlingen av sina personuppgifter
HIL Assistans AB
Telefontider
Måndag 8.15-16.00
Tisdag 8.15-16.00
Onsdag 8.15-16.00
Torsdag 8.15-16.00
Fredag 8.15-15.00
Lunchstängt 12.00-13.00